fredag 26 mars 2010

Johan har varit huslig!

Idag har Johan gjort massor! Helt på eget initiativ med. Först när jag var iväg på superelaka optik och fotoniktentan så tog han itu med disken. När han var klar med det så åkte han iväg för att fixa ärenden, tvätta och så tanka bilen, köpa mat - på tre olika ställen!

Sedan försvann jag iväg ner på uni på eftermiddagen för att skriva på mina labbrapporter. Under tiden bestämde sig Johan för att vara ännu mer huslig. Så när jag kom hem ett antal timmar senare, klev förbi väskan och tidningen som låg kvar i hallen, gick in i köket. Där var Johan i full färd med att laga middag, bordet var dukat - med servetter, ljuset tänt.

Så gick jag in i sovrummet och OJ! Senast jag såg det så låg Johans kläder över halva golvet, mattan var på sniskan, ett halvt bibliotek låg bredvid sängen och dammråttorna under sängen var stora som katter. Jag vet, vi har försummat sovrummet på sistone. Men idag var helt plötsligt golvet helt fritt från prylar, mattan låg fint tillrätta och dammråttorna var som bortblåsta. Jag fick en chock! Faktiskt. Så jag tänkte att han fuskat och bara dammsugit fram till sänglådorna (som han gör när han är lat och just fuskar..) så jag ryckte ut en låda för att dubbelkolla och där var också rent! Fast han hade faktiskt missat att dammsuga locken...

Ute i vardagsrummet väntade sedan nästa överraskning, jag har de senaste dagarna suckat över att mattan vid soffan varit så vidrigt smutsig och smulig men det har inte blivit av att åtgärda, det ligger för mycket saker i vägen ju! Johan hade alltså tagit och lyft på allting, dammsugit och försökte sedan lägga tillbaka mina saker där de var.

Även badrummet hade fått se lite av en snabbstädning (fast det såg jag ju inte förstås...).

Jo, Johan tentade klart i förrgår, jobbade sin sista natt i tisdags och har nu lite mera tid över. Så idag visade han sig från sin allra bästaste och hjälpsammaste sida!

Inga kommentarer: