onsdag 5 oktober 2016

Äntligen!

Så var vi igår på vårt första föräldramöte. Jag har faktiskt väntat och längtat. Då Emma fick börja en månad in på terminen och det var lite rörigt i våras så blev det inga möten och ingen förfrågan till föräldraråd, det var redan tillsatt av de första barnens föräldrar.

Jag vill veta allt, jag vill ha koll, jag vill lägga mig i! Nu har vi dessutom redan fått gå igenom både personal- och lokalbyten vilket har känts lite sisådär. Det verkar fungera för barnen dock så man borde väl vara nöjd. Men jag vill som sagt vad ha mer koll! Jag vill egentligen ha mest koll!

Så när frågan i slutet av mötet på avdelningen gällde just föräldrarådet så anmälde jag mig på en gång. Det är typ ett möte per termin så ingen större arbetsbörda och vill man som jag veta allt så är det inget snack om saken. Johan stod beredd som god tvåa att ta plats i rådet om det hade behövts. Men det räcker kanske med att representera familjen en gång..

Inga kommentarer: