onsdag 30 september 2015

Nattorientering ÄR ofarligt!

Jag sa ju som bekant till Johan att jag slutade med nattorientering för att jag alltid skadade mig och när vi sen körde Grymnatta så bevisade jag med råge att så också var fallet. Men det ryckte som sagt vad i orienteringsbenen och jag ville så gärna springa mer innan säsongen tog slut. Så jag kastade mig rakt på BAIK-A-NÄTTERNA. Nu verkar jag ha kommit på ett sätt som förhindrar mig från att skada mig under tävlingarna men frågan om det är till det bättre?

Dagen före första deltävlingen skallade jag hyllan i kylskåpsdörren i ett försök att hindra Liten från att stoppa chiliflaskan i munnen. Resultatet blev ett litet sår och ett blåmärke - precis där pannlampan skulle sitta! Men jag skadade mig inte under tävlingen dock..

I måndags, alltså två dagar före den andra deltävlingen, så slant jag när jag skalade rotfrukter till soppan och lyckades göra rejäl skada på min vänstra långfingernagel som nu sitter löst över ett sår och är allmänt störande. Det gör inte så ont längre dock men det begränsar mig i aktiviteter. Men jag kom hem oskadd från kvällens tävling..

Så nu börjar jag bli lite fundersam, vad kommer hände under den vecka som är kvar till den sista deltävlingen?

Inga kommentarer: