fredag 16 oktober 2015

Det är dyrt att förändras..

Igår kväll tog jag itu med något jag skjutit upp alltför länge. Jag provade mig igenom alla BH:ar i lådan och kunde sedan konstatera att min fina samling med varierade BH:ar av olika modeller i regnbågens alla färger som det tagit med många år att bygga upp måste bort. 

Varenda en.

De passar inte min nya kropp. 

Samtliga är för stora.

Återstår gör nu de två nya BH:arna jag köpte i onsdags och den nya sport-BH:n jag köpte i våras. Jag har inte haft så få BH:ar sedan jag gick på högstadiet.

Av de 26 BH:arna som fått sparken så kunde några rensas bort som utslitna men de andra är ju fina och går i allra högsta grad att använda - om de bara passade.. Så vad gör man då? Lägger undan de i en låda i väntan på en framtida tjockisperiod?

Förra veckan köpte jag nya jeans för att ha åtminstone ett par som sitter snyggt. Jag och min garderob matchar inte varandra storleksmässigt längre.

Jag väger drygt 12 kilo mindre än när jag skrev in mig på MVC och det märks. Den mesta viktnedgången skedde förstås i samband med förlossningen men det är inte så konstigt, under orienteringssäsongen har jag ju tränat en hel del så fett har bytts ut mot muskler.

Man ska inte gnälla, det är verkligen roligt att orka mer och känna hur det går framåt igen efter skadesäsongen. Men det är onekligen ett dilemma att inte ha kläder som passar längre.

Så är det någon som funderar på att ge mig presenter framöver så är bidrag till min nya garderob inte helt fel om man säger så..

Inga kommentarer: