söndag 19 januari 2014

Ett desperat försök att komma framåt..

Förkylningen verkar ha parkerat sig där jag befunnit mig större delen av hösten, med en irriterande slemhosta som ingen kan hitta en medicinsk förklaring till. Så jag bestämde mig för att sluta bete mig som en sjukling och försöka vara produktiv istället.

Så jag har under helgen städat och omorganiserat tre bokhyllor i två rum i ett tappert försök att frigöra mer utrymme. Dessutom har jag rensat en låda och i mitt hitintills minst sentimentala humör faktiskt kastat en hel del saker. Yey me! Man kan faktiskt inte spara på allt, tyvärr säger den kreativa människan i mig ofta ifrån och tycker att saker skulle kunna bli så fina konstverk. Två problem med det bara:
  1. Jag har inte tid att göra några konstverk.
  2. Jag har inte en verkstad att bygga konstverken jag inte har tid att tillverka i.
Återigen kommer det ner på den brinnande punkten att jag faktiskt behöver en regelrätt verkstad för alla mina pyssliga intressen.

Men nu i helgen så har jag i alla fall städat en hel del så lite vettigt blev det gjort i alla fall, Johan har försökt övertyga mig om att det också syns att det är städat. Problemet är att den totala rörigheten fortfarande är större! Jag som så gärna vill vinna över kaoset!

Utöver det så har kylan på allvar dragit in över Luleå, nu ikväll passerades -30, jag är sååååå glad att jag inte längre bor i en dragig barack (förlåt, det ska visst kallas studentkoridor..) för nu är det bara fem grader kvar innan inomhus värmen på allvar smiter ut genom väggarna där borta. Vi å andra sidan har angenäma 22 grader inomhus! Måste nog peta upp värmen nere i förrådet imorgon dock, termometern visar att det är i kallaste laget där nere. Ska bli spännande för Johan att se vad vi har för temperatur i garaget, Lulebo erkände ju faktiskt för två vintrar sedan att i ett varmgarage har vi rätt att kräva plusgrader - även om det är hysteriskt många minusgrader utomhus!

Inga kommentarer: