torsdag 23 januari 2014

Nej, jag letade inte loot, jag bara råkade vinna några tävlingar..

Gled runt lite på LARV ännu en gång i jakt efter inspiration inför framtiden och det fanns faktiskt en hel del intressant som kan vara aktuellt. Passade förstås på att delta i lite tävlingar med och ägnade mig aktivt åt att undvika att samla på mig onödiga gratisprylar som bara tar plats (vi rensar här hemma ju, inte fyller på).

När jag slutligen kom hem helt överbelamrad så möttes jag av en Johan som utbrast:
"-Oj vad mycket loot!"

FEL! Inte loot! Vinster! Min vinnargen gick bananzas i år.

Hos Byggnadstekniska Byrån fick jag med mig en matlåda med löstagbar frysklamp i locket. 

Under tiden som jag strosade runt så missade jag ett telefonsamtal från Trafikverket som tydligen hade dragningar varje timma så det var bara att återvända till deras monter och hämta upp min goodiebag innehållande reflexband, information om Trafikverket och så en liten söt mini-högtalare som tydligen är kompatibel med massa olika elektronikprylar. Kan ju vara trevligt att ha.

När jag fram emot eftermiddagen hängde runt i väntan på att mässan skulle ta slut och eventuella vinster skulle ringas till min telefon så blev jag stående vid Northlands monter som hade tagit med sig sina baskettjejer dit. Uppdraget var ganska enkelt, på fem försök med en liten väldigt lätt och studsig minibasketboll så skulle man träffa korgen två gånger så fick man en biljett till matchen nästa vecka. Mer behöver inte sägas en att jag numera har en basketbiljett.

Civilekonomerna hade puttning förstås och det var ju inte svårt överhuvudtaget men så fick man också bara en liten påse med småpryttlar där. Kan knappt räknas som en vinst.

Nu pep telefonen igen, ett SMS som styrde mig till den andra byggnaden där jag fick kvittera ut min vinst hos Outotec. Det var en oroväckande stor låda de lämnade över men turligt nog så vägde den i det närmaste ingenting. Innehåll en grön filt och en burk med något te. Såg typiskt ut att vara förra årets julklapp till de anställda som blivit över.

Först när jag var hemma så ringde telefonen på nytt och det var Avfall i Norrland (på presentkortet stod det dock Umeva) som meddelade mig att jag fått deras andrapris. Dock hade jag inte möjlighet att hämta ut det på en gång så de lämnade mitt presentkort i Studenttorget. 300 kr på Myrorna för att jag var duktig på att svara på sopsorteringsfrågor blev det i alla fall.

Mest småpriser i år alltså, men vi får väl se, en del tävlingar hade ju inte dragning förrän i efterhand. Men så mycket grejer har jag aldrig kommit hem med förr om åren, den saken är säker.

Inga kommentarer: