söndag 10 november 2013

På äventyr ute i snön!

Idag är inte en dag jag egentligen skulle gett mig iväg någonstans alls, jag mådde halvsegt och det föll en hel del snö. Men Johan skulle iväg på fackkurs hela veckan och hans samåkning väntade i Piteå så jag körde honom dit (njae.. han körde sig själv dit) och tog sedan vägen via Norrfjärdens kyrkogård för att hälsa på Axel på vägen hem. Har inte varit där sedan i somras och vi orkade inte med några utflykter förra helgen som annars är tradition att göra kyrkogårdsbesök.

Vid det här laget hade snöandet tilltagit rejält i kombination med snålblåst. När jag försökt tända den dumma lyktan dryga 40 gånger och den blåst ut lika många igen så gav jag upp. Mina fingrar var vid det laget iskalla och jag antog att Axel förstod att det var läge att åka hem för parkering i soffan istället.
Hemma väntade i vanlig ordning hushållsarbete orsakat av min äkte man, dock något mindre än sist då jag tvingade honom att diska innan vi åkte. Så nu är jag gräsänka hela veckan. Men Johan har laddat rejält med matlådor åt mig så det finns faktiskt möjligheten att jag inte behöver laga mat på hela veckan om jag inte verkligen, verkligen känner för det..

Inga kommentarer: