söndag 20 oktober 2013

Den dödliga förkylningen - fortsättningen..

Okej, man dör inte av förkylningar.. det vet jag väl. Men ibland känns det så. Johan bestämde sig för att komma hem från upptaktshelgen för att sova och lyckades nästan sova ostört bredvid sin sjuka fru som först var ur sängen mitt i natten och sedan insisterade på att kliva upp klockan sex på morgonen för att göra te, packa ihop de torkade äpplena i burkar samt dammsuga köket.

Johan tycker jag är en dålig sjukling som vilar för lite.

Han gjorde mig i alla fall frukost innan han åkte tillbaka för det sista repandet och satte av mig på kontoret där jag satt med mina listor och mitt godis. Det är väldigt otaktiskt av mig att bli sjuk mitt i en uppdateringsfas när det är som allra svårast att lämna över arbetet till någon annan.

Samtidigt var det förstås en underbart solig och kall höstdag så hade man bara varit frisk så hade en långpromenad varit på sin plats. Men tills vidare missbrukar jag vicks (som Johan avskyr lukten av), dricker kopiösa mängder te och bara försöker bli bättre!

Det är på rätt väg i alla fall, det halsonda har redan gått över så nu är det "bara" snuvan kvar..

Inga kommentarer: