fredag 25 oktober 2013

Så varför denna jakt på julklappar i oktober?

Postgången har gått varm hos oss på sistone då det trillat in paket från höger och vänster som jag beställt. Det är mestadels min julshopping. Inte för att det blir sådär överdrivet mycket julklappar i år (även om jag börjar misstänka att Johan kanske får lite väl många saker) men jag har bra idéer och jag gillar inte att vare sig skjuta upp saker i onödan och bli stressad för att tiden tar slut.

Så min plan är väldigt enkel - i år gör jag klart julklapparna i oktober, julbaket i november och sedan har jag hela december på mig att bara njuta och ta det lugnt!

Den tidsplanen har redan gått omkull.. Posten hade varit oaktsam med ett paket så jag fick returnera det. Så den reviderade planen är klart med julklappar i början av november. Eventuellt blir det några pysselsaker kvar till senare för när Johan överger mig för att åka på kurs så har jag ju hela huset för mig själv och kan ägna mig åt all sköns hemligheter bäst jag vill!

Inga kommentarer: