torsdag 18 oktober 2012

Uppgradering i hemmet!

Jag tror inte på att såna där "bra klipp", jag måste inte köpa något bara för att det är rea och nedsatt. Men däremot läser jag gärna reklamen som kommer och håller ett öga på vad det är som reas ut för det kan ju faktiskt sammanfalla med något man tänkt köpa en längre tid och då är det en bra idé att passa på.

Så när JYSK skickade ut reklam om nedsatta varor så lurade jag med Johan för att kolla på en ny bäddmadrass, naturligtvis så var det inte den som jag läst om som det i slutändan blev - men den vi köpte var åtminstone nedsatt den med. Dock hade de den inte inne så vi fick vänta några dagar och samtidigt som snön i tisdags kom så det efterlängtade sms:et som meddelade att vår nya madrass var redo att bli hämtad. Då bilen inte riktigt är i skick att köras med sin aktuella kombination av däck så ställde Marcus upp med att skjutsa mig till Storheden så jag kunde hämta hem madrassen.
Ny madrass!
Han gick också med på att jag ville gå två butiker bort till Cervera för att köpa den nya panna som jag och Johan tittat på (men inte köpt än då vi ville mäta plattans storlek innan vi slog till). För de två teflonpannor som Johan hade med sig in i hushållet har varit rätt så slitna och maten bränner mest bara fast. Så nu har vi alltså varit så pass duktiga att ha köpt en panna medan två åker ut!
Gamla slitna pannor ut..
..ny panna in!
Så på eftermiddagen blev det stora uppackningen. Johan diskade och invigde omedelbart den nya pannan (han är nöjd) medan jag donade i sovrummet med att packetera den gamla bäddmadrassen och få dit den nya. Så varför då denna nya madrass? Jo, vi har nu uppgraderat oss till en Tempur-bäddmadrass som vi hoppas ska bli skönare och bättre att sova på. Nu har den då förstås ännu inte rättat till sig från sin rullkomprimering men redan den första natten sov jag 10 timmar vilket är något mer än vanligt så jag antar att det blev betyg godkänt.
Smått buktig ny madrass.
På minussidan så luktar den vedervärdigt (vilket ska gå ur "efterhand vid användning"), det blir nog att köra lite värmeljus ett tag i sovrummet..

Summa summarum, det känns som väl investerade pengar, den är mycket skönare än den gamla madrassen!