lördag 13 oktober 2012

Nästa steg på planen!

Idag hade jag och Johan bokat in oss på provträningspass, planen är nu att lägga upp ett träningsprogram över vintern som ska förbereda oss inför sommarens stora mål - 5-dagars i Boden! För övrigt är jag mycket irriterad på mig själv som inte visste att storstjärnan Thierry Gueorgiou (bah! Inte ens jag kan stava det där namnet utan att dubbelkolla - student från Franska skolan som man är och allt..) varit i Boden senaste veckan och tränat. Hade jag vetat det så hade jag nästan låtsats vara 10 år igen och åkt iväg och autografjagat. Fast det är väl inte lika sött när man är jämngammal med den man vill förfölja..

Nåväl, åter till oss. Vi satte oss ner med den mycket engagerande och peppande instruktören och fick prata om våra mål med träningen och hon satte ihop program åt oss. Grundtanken med våra mål är desamma, vi ska springa O-ringen och vi behöver bygga lite muskler på överkroppen. Nu återstår "bara" att lösa träningskorten och sedan följa planen också. Vid sidan av gymmet så ska vi också försöka ha minst en utomhusträning i veckan vintern igenom. Det är nog tur att vi har varandra för när det gäller träning är Johan och jag helt klart kompletterande. Han tenderar att gå ut för hårt och behöver bromsas och jag tenderar att bli bekväm och hitta ursäkter. Så mitt jobb är att dra i bromsen och Johans att sätta fart på oss.

Efter träningen gick jag raka vägen till frisersalongen där jag tydligen satte allt ansvar för mitt hår i händerna på en 19-årig nyutexaminerad flicka från Gällivare. Jag som vanligtvis får panik av lämna över mig själv till unga människor kunde ändå slappna av och njuta när hon trollade bort den där vansinniga nackutväxten som började påminna alldeles för mycket om en hockeyfrilla. Nu ser jag ut som folk igen.

Slutligen ville Johan fira träningsupptakten med kaffe + bakelse så givetvis hade jag magknip hela kvällen. Jag är fortsatt dålig på att fika helt enkelt. Kaka är gott men det är ju bara inte värt det! Bara att konstatera, min kropp tycker inte om skräpmat och den markerar det tydligt.

Inga kommentarer: