torsdag 17 maj 2012

Om man haft möjligheten..

I senaste avsnittet av 90210 så ställdes en av tjejerna öga mot öga med sin egen dödlighet och valde därefter att skippa college/universitet med resonemanget "varför planera för en framtid man kanske inte har?". Nu ska man kanske inte läsa in för mycket i en fiktiv TV-serie, men tankegången står sig ändå och vem av oss har inte grubblat liknande själva? I stort sett ingenting av mitt liv har blivit som jag en gång föreställde det. Med facit på hand så skulle jag antagligen ha gjort en del annorlunda val, samtidigt så vet jag ju att det är just de val jag gjorde som förde mig till Johan och det skulle jag knappast vilja ha ogjort. Fast vad är det som säger att vi kanske inte skulle hittat varandra oavsett? I ett parallellt universum där jag skulle varit fri från min värk?

För jag skulle nog ändå, om jag hade haft möjligheten, valt de bort de omständigheter i mitt liv som orsakat min smärta. För livet hade varit så otroligt mycket enklare att leva om jag inte behövde ha ont.

Inga kommentarer: