lördag 19 juni 2010

En välkommen hem-överraskning!

Hemfärden började segt, himlen öppnade sig över Stockholm så jag fick omvärdera mina matplaner för att inte bli helt genomblöt. Sedan visade sig flyget vara försenat p g a inkommande flyg från Moskva, lät helt klart rimligt.

Men så, till slut så var jag framme i Luleå och kunde kasta mig över Johan! Nu hade regnet tydligen följt med mig norrut (fastän det var sol när planet lyfte).

Hemma i lägenheten väntade en överraskning! Jag visste ju att Johan hade tvättat och fixat en del men det är inte alltid han riktigt kommer till avslut med det han börjat.. Men den här gången! Sovrummet såg superfint ut! Han hade t o m snyggat till sängen (vi är båda rätt dåliga på att bädda faktiskt, det var sånt man måste göra när man bodde i studentrum, men i en lägenhet kan man bara stänga sovrumsdörren).

Även köket var städat, det brukar annars vara lägenhetens katastrofområde för det är avlastningspunkten för allt. Men Johan hade tvättat duken (det hade jag visserligen diskret föreslagit att han kunde göra), så bordet var fint och prydligt, det var dammsuget, diskat, undanplockat, min post låg i en prydlig hög på en stol.

Det är ju så mycket roligare att komma hem när det är fint! Duktig Johan!

Inga kommentarer: