söndag 17 april 2016

Mot nya äventyr!

Jag rivstartade verkligen april. En anställningsintervju gick raka vägen vidare till ett nytt jobb. Så resten av terminen (med start imorgon) så kommer jag jobba med en och samma klass på en och samma skola och för att krydda det hela ytterligare lite så är det här! Mitt i min lilla bubbla! Vägg i vägg med Litens förskola! Jag kommer ha så nära till jobbet att det på fullaste allvar skulle ta längre tid att cykla (förråd måste öppnas, cykel tas fram, cykel parkeras, cykel låsas) än att gå! Klart det ska bli läskigt att ha eget ansvar för en klass men det ska också bli himla spännande att få den fullständiga lärarupplevelsen. Allt är klart så imorgon skriver jag kontrakt och börjar!

Tyvärr missade jag mitt sista uppdrag på en av mina favoritskolor då jag naturligtvis fick förkylningen med massiva influensasymptom just den här veckan. Jag kände mig rejält sliten i tisdags och hade ingen aptit och inte så konstigt var det, 39,3 graders feber! Jag som typ aldrig får feber. Så jag har frossat och ynkat mig och Johan har gjort sitt bästa att ta hand om mig. Även efter att han själv och Liten också blev sjuka..

Samtidigt har vi kunnat njuta av vår nya säng! För vi gjorde slag i saken till sist och har nu köpt oss en sådan där stor rejäl vuxensäng. Jag har tagit före- och efterbilder av sovrummet men vi har som sagt vad varit sjuka så det har inte blivit något bloggande om det.

Nu är jag nästan frisk men idag var det så illa tvunget av någon av oss att masa sig iväg och storhandla för det började gapa rejält tomt i kylskåp och skafferi. Men nu är det påfyllt och jag är mer eller mindre på banan igen. Och imorgon börjar det.. mitt senaste äventyr. Mitt första längre lärarvikariat!

Men jag säger det igen, det som var viktigt och som jag lovat. Johan har varit duktig och tagit hand om familjen den här veckan! Han har trotsat sin egen förkylning för att se till att vi har haft det bra.

Inga kommentarer: