fredag 9 januari 2015

Vinterlekar!

Så, hela familjen stuvade in sig i bilen (tillsammans med en mindre flyttpackning) för en liten dagsutflykt till Ormberget. Johan och jag ville testa våra nya skateskidor och för att underhålla Emma var även pulkan med.

Johan fick åka först under tiden som jag gjorde Emma redo för utelekar och slutligen tog jag baby under ena armen, kamera över axeln och pulka i handen för att utforska hur mycket man kan leka i snön med en liten en. Den lilla backen ned från parkeringen såg alldeles lagom ut och med Emma i famnen hann vi åka utför två gånger innan Johan kom åter från sin skidrunda. Sedan fick han stå redo med kameran medan jag och Emma åkte ner en gång till. Jag kom tydligen ihåg skapligt hur man åker pulka (vissa problem med att svänga dock men styrförmågan kan ju ha begränsats något av min lilla ömtåliga last) men Emma verkade måttligt road. Hon ville mest bara vika huvudet bakåt och tycktes vilja räkna ut vad det konstiga som föll från himlen. Jag vet däremot precis vad det var som föll från himlen, senaste dygnet har jag skottat fram vårt förråd och vår uppfart fyra gånger. Johan är fortfarande för klen för skottning..
Sedan så bytte jag och Johan av och han fick gulla med Emma medan jag testade på att susa fram på mina fina skateskidor. Fast så mycket susande blev det inte direkt.. Jag har aldrig tekniktränat skate överhuvudtaget. Det här var min och Johans skatepremiär som en bit på vägen till att bli bättre skidorienterare. Jag tror vi båda skulle behöva några tips på vägen så vi söker väl efter en vänlig själ som har lust att ställa upp med några engagerande träningspass. Fika utlovas som ersättning! ;)

Emma var mest glad över att få komma hem igen.. Frisk luft är farligt, man blir så himla trött av det. Stackars liten som har så där galna föräldrar som inte kan låta bli att släpa med henne på det ena efter det andra.

Inga kommentarer: