tisdag 13 januari 2015

Flicka eller pojke?

Liten håller på att växa ur sin vinteroverall så vi behöver en ny för att klara resten av den ganska så långa vintern så jag tänkte använda mig av de smidiga köp/sälj-grupperna jag är med i på Facebook. Inga problem, jag fick napp på en lämplig overall på dryga 30 minuter. Men inte mindre än två personer kände behovet av att fråga om jag behövde overallen till en flicka eller pojke! Varför? Jag skrev ju vilken storlek jag var intresserad av och som de små söta änglarna i julspelet konstaterade så går det inte att se skillnad på flickor och pojkar när de är så små så vad spelar det då för roll? Hade jag varit ute efter en specifik färg på overallen så hade jag väl sagt det. Den overallen vi antagligen köper imorgon har tidigare burits av en pojke men det struntar jag som sagt vad i. Overallen är av ett vettigt märke och kostar vad vi anser är rimligt att lägga ut på en vinteroverall till en som är så liten att hon inte leker på egen hand i snön än. Det är det enda som räknas!

Inga kommentarer: