söndag 4 augusti 2013

O-Ringen etapp 5 - arena Åberget

Inlägget blidde lite försenat av min semester men bättre sent än aldrig..

Så var det dags för sista etappen av denna min bejublade comeback som jag planerat och tränat för sedan oktober.  Ja just det ja... min starttid strax innan kl 14 var ju inte mycket att bry sig om. Istället fick jag se alla andra springa i mål på mitt efterlängtade gräsupplopp. En annan led ju i solen som vanligt.

Nåväl, jag fick i alla fall se "uppgörelsen" i elitklasserna. Thierry dominerade självfallet så det var inte speciellt spännande och även om det drog ihop sig på slutet så höll Tove ända in i mål. Så två rätt så väntade segrar helt enkelt.
En arena med gräs!!
Mitt försök att vara stödjande publik föll bort så smått med. Mamma verkade inte alls road över att bli hejad på och uppmuntrad att spurta (vilket hon ändå gjorde rätt så okej..) och Johan missade jag i vanlig ordning. Baserat på deras mindre imponerande insatser under gårdagens medeldistans så väntade jag mig inga höjdartider men båda två avslutade O-Ringen med att göra sina bästa etapper på slutet. Johan jublade mer än många totalsegrare över faktumet att han faktiskt fullföljt sitt allra första O-Ringen.
Mycket nöjd Johan efter fullföljt 5-dagars!
Men jag var förstås mest överhettad som vanligt.. Innan vi åkte hem för dagen så blev det i alla fall lite avslutande OL-shopping, middag i stan samt åtminstone pröva på borta hos orienteringsskytte - även om jag fick nöja mig med att endast skjuta. Johan tog chansen att både skjuta och springa deras mini-bana. Få se om vi kan få igång det där på riktigt någon gång.

Så sammanfattningsvis, återkomsten till O-Ringen totalsög! Ett otäckt fall med olycklig landning och så var det över för den gången med en oviss fortsatt säsong. Så mitt mål återstår.. ett fullföljt O-Ringen. Senaste gången var i Hässleholm 1995 så kanske är det åter till Skåne som krävs, så Kristianstad 2014?

Inga kommentarer: