söndag 27 januari 2013

När kroppen inte samarbetar..

Jag har uppenbarligen dragit åtskilliga nitlotter kroppsligen, mina juniorår var kantade av fotskador och jag har tvingats se många drömmar försvinna. Men jag har försökt komma tillbaka - bara för att drabbas av nya skador.

Så inför min senaste planerade comeback är det skynda långsamt som gäller, redan i oktober började uppbyggnadsträningen i gymmet. Dock fick jag omedelbart revidera den för att anpassa mina känsliga nack- och axelmuskler. Den högra axeln fortsätt likväl förbannat att krångla. Vilket förstås försvårar för mig även när det gäller skidåkningen.

Innan jul började det också ömma i min vänstra handled och inget jag gjorde hjälpte, det var uppenbart att den var överansträngd för varje morgon var det bättre för att stadigt försämras under dagen. Jag som sitter mycket vid dator och iPad vet förstås riskerna men det är svårt med bra arbetsställning ändå.

Efter onsdagens mässa när jag burit på tunga kassar större delen av dagen så blev det än värre så i fredags var jag faktiskt till läkaren och kollade upp handleden. Bristen på svullnad (och i kombination att jag inte haft några infektionssjukdomar senaste månaderna) gjorde att läkaren drog samma slutsats som jag: överansträngning!

Så nu gäller det en omgång antiinflammatorisk medicin och stödskena i två veckor och bara att hoppas att det hjälper. Efter två dagar är jag extremt rastlös för jag kan ju inte göra något! Handleden behöver vila.

Lite pyssel blev det i alla fall, stödskenan såg för jävligt ut (samt att jag ville undvika att få tusch på den när jag gör mina pussel) så jag sydde ett överdrag!
Innan..
..och efter!

Inga kommentarer: