tisdag 11 oktober 2011

Den är här!

Slutligen kom den! Min fina, alldeles egna torkapparat! Denna vackra, underbara hushållsmaskin som ska garantera mig torkad frukt under den långa mörka vintern. Johan har redan frågat lite försiktigt vad man egentligen kan torka med den så en sak är säker - jag kommer inte få ha apparaten ifred!
Fast Johan såg lite tveksam ut först när han insåg hur stor apparaten var. För var i hela friden ska vi förvara den när den inte används? Men men, det löser sig, kom igen, vi storstädade ju förrådet i somras! Men nu ska jag bara bli frisk så jag slutar hosta (tänker att det kanske är mindre lämpligt att sprida sina hostiga baciller på det man tänker konservera inför vintern...) och sedan är det jag som börjar med äpplena i förrådet! Mumsmums! Har inte ätit äkta hemmagjorda torkade äpplen på flera år!

Tack mamma för min fina torkapparat!

2 kommentarer:

Lena sa...

Den kan anvandas till mycket - torka frukt, orter .... super-avis!!!

Arga Anna sa...

Johan har också lite idéer så vi får väl se hur mycket jag får ha den ifred. Vi har ju ingen egen trädgård än så det är trots allt begränsat med tillgången på råvaror.