lördag 1 oktober 2011

De nya blommorna!

Då gårdagskvällen innebar en gäst och tillhörande sällskapsspel där jag som den blygsamma värdinna jag är slog till med tre segrar av tre möjliga (jag misstänker att Marcus inte kommer göra om misstaget att bedöma mig som "ofarlig" när jag bara har ett fåtal tåg kvar i spelet) så blev planteringen av de nya blommorna som Johan köpte något försenat. Men fram emot natten var allting på plats i alla fall.

En garderobsblomma till badrummet:
En svärmorstunga till köket (Johan gillar verkligen namnet på den krukväxten):
Och två små orkidéer till Hobby-rummet (den trogne läsaren känner förstås igen krukorna, det stämmer bra det, jag köpte även två lila krukor som påminner om roboten Marvin!):
I Hobby-rummet har också slutligen lava-lampan ställts upp, efter att vi städat undan lite och jag kunde dra en säker kabeldragning (det sista jag vill är att någon av misstag river ner den i golvet ju!). Jag är ju smått pedantisk med mina kabeldragningar då jag lider av ormbosallergi, det både ser snyggare ut med vettig kabeldragning samt att det blir mer lättstädat.

Inga kommentarer: