lördag 27 augusti 2011

För tre år sedan..

..sprang jag runt som en yr höna och städade, fixade och donade. För då var det bestämt, Johan skulle kliva på det sena nattåget i Gävle (i stort sett gå direkt från en sittning på högskolan) och kring lunch på fredag morgon den 28:e augusti anlända till Luleå (på den tiden klarade faktiskt nattågen av att hålla tiderna för det mesta så man vågade sig på att planera sitt liv efter tidtabellen) och flytta in hos mig!

Så för tre år sedan startade jag den här bloggen och skrev det första inlägget. Jag var otroligt dålig på att marknadsföra min blogg (och mitt nya samboliv för den delen) till omgivningen så djungeltelegrafen fick jobba lite.

Tre år av samboliv har gått förvånansvärt fort, gick både snabbare och bättre än jag hade trott att vänja sig av med att bo själv. Fast det är klart, vi har ju haft tillräckligt med ytor för att inte behöva hänga i knät på varandra hela tiden. Under förra året så fick vi ju känna på lite distans igen när jag jobbade i Stockholm och det var inte kul alls så det är bara att konstatera, vi har inte bara vant oss vid varandra, vi vill vara med varandra!

1 kommentar:

Lena sa...

Grattis! Tiden gar fort nar man har det roligt :)