söndag 14 augusti 2011

Mitt nya träningsprogram

Då jag insett att mitt bankkort motionerar mer än jag så bestämde jag mig för en ändring. Så jag har nu uppfunnit en ny träningsform: kortträningen! Den går att summera väldigt enkelt, för varje gång kortet dras i en butik så måste jag avverka en kilometer träning innan kortet får jobba igen. Det är tillåtet att slå ihop en shoppingrunda och avverka alla kilometrarna efter rundan men ingen mer arbete för kortet förrän det är gjort.

Det är tillåtet att undanta matinköp, kan ju bli lite surt att tvingas gå en mil för att få handla hem middag bara för att man shoppade dagen innan..

För att göra det rättvisare så har jag även bestämt att när Johan eller jag gör inköp som berör hushållet så måste båda gå kilometern - oavsett vem som betalade.

Det här är mitt senaste desperata försök att få in lite mer vardagsmotion i tillvaron!

Inga kommentarer: