onsdag 27 augusti 2008

Bara en dag kvar

Imorgon går jag in i ett nytt skede i mitt liv, jag blir sambo!

23 augusti 1998 flyttade jag hemifrån, 28 augusti 1998 fick jag nycklarna och flyttade in i min första egna lägenhet och exakt på dagen 10 år senare, 28 augusti 2008 så blir jag sambo.

Så detta är alltså min sista dag som jag bor själv, även om vi redan har tjuvstartat lite, Johan har redan fått sitt namn på brevlådan och han fick egen nyckel för en månad sedan. Med en fin Rubiks kub (äkta, vridbar) som nyckelring.

Den här sista dagen har jag varit ledig från jobbet bara för att sova bort en hel massa tid. Jag väcktes av dörrklockan och hantverkaren, men nu är sovrumsdörren lagad igen och det ser genast mindre orkanaktigt ut. Efteråt somnade jag omedelbart om bara för att vakna nästa gång av jobbmobilen. Ledig är inte helt sant egentligen..

För att vi ska slippa slösa tid på tråkigheter imorgon så har jag handlat också, kylskåpet gapade skrämmande tomt faktiskt. Nästa steg innan dagen är slut är att få lite undanstädat i sovrummet. Överlag har jag inte hunnit med ens hälften som var planerat innan inflytten men men.. så kan det gå.

Köket ser fint ut i alla fall, jag har fixat och donat en del och möblerat om lite. Eller nästan fint, måste röja bort alla ekonomipapper och räkningsjox från köksbordet. Jag är nöjd med omorganisering under köksbänken, Johan har större miljösamvete än jag och nu har jag anpassat sopsorteringen till hans nivå.

Dax att sätta fart lite igen.

Inga kommentarer: