fredag 21 oktober 2022

Ett "nytt" kök som faller isär.

Några tankar om hur man åberopar garantin från en hantverkare som har blockat en på sociala medier, inte svarar på mail, inte svarar i telefon, inte svarar på sms och inte hämtar ut rekommenderade brev?

Ja, det är alltjämt samma hantverkare som fortfarande vägrar att ta ner bilder från vårt kök på sociala medier trots att vi bett om det upprepade gånger. Det är alltjämt samma hantverkare som gjorde ett rejält fuskjobb hos oss (vilket onekligen är en bidragande orsak till att vi senaste månaden upptäckt en fuktskadad panel och nu har en låda gått sönder, allt detta som ska ingå i den påstådda garantin - som vi förvisso saknar startdatum för då vi inte har fått det datumet trots att vi uttryckligen har efterfrågat det).

Denna "professionella" köksexpert som direkt gick under jorden när vi hade "fräckheten" att reklamera hans fuskjobb och sedan har dess har brutit muntliga avtal och återkommande gjort sig okontaktbar och vägrat ta ansvar för det otroligt illa genomförda arbetet hos oss.

Det här är en av anledningarna till att jag hatar det nya köket. För varje gång jag försöker mig på att använda det så upptäcker jag något nytt som det har fuskats med, något nytt som bara hållit ihop på håret och nu går sönder. Det är otroligt deprimerande.

Inga kommentarer: