söndag 8 mars 2015

Konsten att få saker gjort.

Som så många andra har jag högar med saker som är tänkta att gås igenom och multipla projekt på gång. Har man tur blir lite grann gjort och har man otur så blir man uppgiven av allting och får ingenting avslutat.

Framgången är helt enkelt varierad.

Själv har jag kommit på en metod som jag försöker tillämpa för att komma lite framåt. Mitt dagliga mål är att göra någonting utöver det ordinarie hushållsarbetet. Det behöver inte vara något stort och avancerat men gör jag bara en enda liten grej så är det ändå en sak mindre i den totala högen av oavslutat.

Det yttersta tricket är förstås att göra bort den saken direkt på morgonen för även om man inte får något alls vettigt gjort under resten av dagen så har det ändå inte varit en värdelös och bortkastad dag.

Fast just nu så utmanas mina planer ordentligt. Liten har blivit väldigt rörlig och även om hon inte kräver massor med uppmärksamhet utan gladeligen kan roa sig själv i långa stunder på golvet bland sina leksaker så smiter hon ju gärna iväg och börjar tugga på något olämpligt. Det blir mycket vardagsmotion här hemma..

Idag har jag skrivit noter, plockat undan och dokumenterat urväxta barnkläder samt städat mailboxen. Oavsett vad jag gör med resten av dagen så kan den ändå skrivas av som skapligt produktiv.

Inga kommentarer: