fredag 12 september 2014

Låt kvinnor i fertil ålder vara ifred!

Jag läser alltid Magdalena Ribbings frågespalt, det är kul att se vad folk undrar över och oftast håller jag med om hennes svar med. Dagens fråga visade sig dessutom ligga mig extra varmt om hjärtat då det handlar om den klassiska gravidterrorn som folk anser sig ha sin fulla rätt att utöva på kvinnor i fertil ålder.

Men riktig humor blev det förstås när jag kom till slutet av hennes långa svar:
Eller att ni säger ”jag lovar att berätta för dig när jag får barn” vilket bör få frågorna att fatta att ni inte vill svara, ytterst få kvinnor får barn utan att omgivningen har lyckats notera det.
Vad säger ni om det? Inte så troligt att man får barn utan att omgivningen har lyckats notera det? Kanske borde ställa den frågan främst till mina kvinnliga orienteringskollegor som sett mig naken i omklädningsrum under våren...

Inga kommentarer: