lördag 4 maj 2013

Orientering hemma från soffan..

Då förkylningen vägrade lämna min kropp så är 10-mila-comebacken uppskjuten minst ett år till och jag fick istället följa tävligen hemma från min sjuksäng i soffan. Så först lösa inloggning till webb-TV som jag via iPad och apple-TV kunde få fram i TV-rutan. Så förstås ha 10-mila-häftet från senaste Skogssport framme med alla hålltider och så komplettera genom att i min surfplatta hålla koll på tävlingen online och där kunna se hur mina intressanta lag låg till.
Teknisk publiksport!
Vid några tillfällen så fick jag faktiskt se klubbkamraterna på webb-TV med.
När orientering går digitalt och ska bli publikvänligt - då krävs det en hel del teknik.. Men roligt var det, jag verkligen älskar programlösningen på 10-mila online, supersmidigt att kunna välja vilka lag man vill bevaka lite extra och samtidigt kunna se ställningen vid en specifik kontroll eller växling.
Det blev förstås lite absurt när de körde med GPS:en på blank skärm, men det går inte att visa kartan när man kör gafflat, det skulle kräva att isolera alla löpare i karantän i flera timmar så jag tyckte det var en rimlig kompromiss.
Nu är det snart dags att se herrarna bege sig ut!
Men oj så gärna jag hade velat vara där...

Inga kommentarer: