fredag 27 juli 2012

Förvirring kring bröllopsdagar.

Nu är snart jag och Johan framme vid milstolpen att få fira att vi varit gifta i ett helt år. Visserligen har vi försökt fira varje månad och gett varandra en hel del presenter under året som gått. Men nu närmar sig årsdagen och den är det högre krav på förstås!

Jag kom tidigt på en perfekt present som skulle passa bra in med vilket som är första året. Problemet var bara det att mitt tittande på amerikanska TV-serier hade lurat mig! I Sverige är inte den första bröllopsdagen papper! Det är jänkarna som firar papper efter ett år men i Sverige så gäller bomull.

Så min supergenomtänkta bröllopspresent får alltså vänta ett år till och jag måste istället komma på något nytt, fiffigt, personligt och roligt till den första bröllopsdagen på temat bomull.

Så vad får Johan av mig imorgon då? Jag utnyttjar hans svaghet för socker och i detta nu vilar tre chokladkakor på spisen. Efter att jag fick rusa iväg till Slemmis i sista minuten innan stängning för att handla mer ägg och socker. Tur att de har utökat öppettiderna!

Inga kommentarer: