fredag 20 juli 2012

Den nya skrivaren

Så.. i förra veckan dök den upp efter en imponerande snabb leverans. Vår nya skrivare som vi kom fram till att vi måste ha efter att min gamla bestämde sig för gå in i scannerns evighetspågående strejk. Det sistnämnda var anledningen till att det blev en multiskrivare som även kan scanna.

Glad i hågen tog jag itu med att installera min nya leksak och efter åtskilliga timmar av allmänt elektronikhat så blev jag bara mer och mer förbannat för att absolut ingenting fungerade, skrivaren och datorn hittade inte varandra trots att de var direkt hopkopplade med en usb-kabel.

Nästa steg blev alltså att göra back-up på min dator och mentalt ställa in mig på att det kanske är på tiden att installera om den. Men när jag hotade med att lasta över detta merarbete på Johan så tog han över pysslet i arbetsrummet och under tiden som jag planterade om mina nya fina krukväxter så lyckades Johan få all elektronik att samarbeta!

Så jag blev lite gladare till slut igen.. jag har tillgång till en fungerande skrivare och scanner igen!
Söta nya multiskrivaren!

Inga kommentarer: