måndag 2 april 2012

Möbelbygge!

Ägnade första april åt att bygga möbler och flytta runt en himla massa saker. I lördags råkade jag nämligen tack vare facebook upptäcka att Peppar styrt kosan mot IKEA med släp och kunde tänka sig att plocka upp en ny hylla åt mig! Yey! Den blev sedan mycket snällt hemkörd på lördagskvällen och jag satte sedan på söndagen igång med det stora projektet att montera ny hylla, tömma gammal hylla, flytta lilla hyllan som stod i vägen, flytta gammal hylla, dammsuga, ställa ny hylla på plats, fästa ny hylla i väggen efter att ha balanserat högst upp på min trappstege och slutligen - ställa allting på plats i ny hylla!

Pust!!

Det tog sin lilla tid och var något tröttsamt men häftigast av allt! Trots att fler saker kommit på plats så finns det faktiskt lite luft kvar i hyllan! Utrymme för mer saker! Men himmel vilken insikt man får av ett sånt projekt.. Om vi håller oss till färre än 100 flyttkartonger den dagen vi lämnar den här lägenheten så är det utan tvekan ett mirakel!

Jag har fina bilder på hyllorna men då jag inte orkar blurra ryggtexterna på alla pärmar så får man helt enkelt komma och hälsa på om man vill se hur fint det blev!

Inga kommentarer: