måndag 6 juni 2016

Det här med integritet.

Det var ganska så okomplicerat att blogga tidigare. Jag är skapligt privat av mig och väljer aktivt vilken del av mitt liv jag vill ska synas i bloggen och framför allt vilka delar av mitt och Johans liv som det kan skrivas om. Johan har hela tiden haft möjligheten att lägga in ett veto om han har önskat. Så långt är allt väl.

Men det är inte så enkelt att blogga längre för jag har en person till att ta hänsyn till. Emma saknar möjligheten att säga ifrån. Hon kan inte samtycka till vad jag skriver om. Hennes integritet måste skyddas och det är mitt och Johans jobb att göra det. Därför är vi sparsamma både att publicera bilder av henne på nätet men också att skriva vad hon gör. Det är inte alltid helt enkelt för som alla stolta föräldrar så vill vi helst av allt berätta för hela världen om varenda liten oväsentlig detalj hon gör. Men det går inte. Så det är svårt att skriva numera. För mitt liv, det jag gör nu, består av förklarliga skäl mestadels av min familj!

Min underbara lilla familj! Om åtta timmar kör vi hårt igen! Inga sovmorgnar här inte!

Inga kommentarer: