onsdag 23 april 2014

Vår soliga påsk!

Jodå, våren slog till med råge här i Luleå och vi fick njuta strålande sol nästan hela påskhelgen och även rätt så skapliga temperaturer. Dock nyttjade vi kanske inte det fina vädret till max även om vi tog oss ut på promenader nästan varje dag i alla fall.

Annars så fick jag större delen av långfredagen höra Johan gnälla efter sitt godis (som han var missnöjd med mängden då han inte fått fylla påsen så mycket som han skulle föredragit) och jag vägrade att plocka fram påskägget förrän det faktiskt var påskafton. Men så fick han sitt påskägg i alla fall, det låg och väntade på köksbordet när han kom hem från jobbet och givetvis hade jag rätt.. Påsen med naturgodis som var Johans (minus de tre bitarna med jordgubbskrisp som var mina) var givetvis slut redan på kvällen så hade jag tagit fram godiset i förtid så hade det ju inte funnits något kvar alls till påskafton! Ironiskt nog hade jag fortfarande två av mina ursprungliga tre bitar kvar när vi skiftade över till påskdagen..
Johans ganska så stora påskägg (min hand är med på bild för att visa exakt hur stort det är).
Under hela påskhelgen lyckades vi inte heller dricka upp ens en flaska påskmust utan den tog slut först igår. Hur ogärna Johan än vill erkänna det så har den intensiva frukt- och gröntkampanjen som jag kört under vintern haft effekt på honom med. Hans sug efter söta saker (förutom jag då!) har faktiskt minskat. För övrig gjorde vi en ny gigantisk laddning grönsakssoppa under helgen med så nu är frysen proppfull med sopplådor igen.

På måndagen var det sedan dags för min första spelning med Luleå musiksällskap där vi uppträdde under musikgudstjänst tillsammans med Mandakören. Jag bidrog helt klart med ungdomlig fägring då medelåldern i kören visade sig vara ännu högre än den redan höga medelåldern i musiksällskapet. Det gick hur som rätt så bra. Johan å sin sida bidrog med att dra ner medelåldern i publiken.

Mer spännande än så var inte vår påsk.. vi tog det mest lugnt och skönt.

Inga kommentarer: