torsdag 6 juni 2013

Jag och min flagga!

För några år sedan fick jag fnatt över hur vår nationaldag behandlades och startade ett upprop för sjungande av nationalsången. Det året slutade det med att vi fyllde köket med en hel drös herrar från Snapsakademien, åt sill och potatis (+nubbe) och slutligen sjöng nationalsången i stämmor på balkongen.

Så dök min plan upp på en onödigt stor flagga, så när vi var på IKEA för två år sedan köpte jag in lämpligt tyg men så hann jag inte med att sy. Förra året trollade jag fram tiden för att sy men nationaldagen regnade bort om jag inte missminner mig helt och flaggan kom aldrig upp.

Men i år! Soligt och fint (samt på tok för varmt) i Luleå och min inte alls överdrivet stora flagga har tagit plats på balkongräcket.

Johan bara ler... När hans fru får fnattiga idéer och saker på hjärnan så gör man bäst i att hålla sig undan. Så med en smått överdimensionerad flagga vill jag därför hälsa alla mina landsmän (nya som gamla) en mycket varm och härlig nationaldag!

Inga kommentarer: