fredag 9 september 2011

"Men vi har täckning i stort sett överallt."

När jag köpte ny telefon i våras så föreslogs jag byta operatör samtidigt till Tele2, de hade ju så bra avtal så det borde jag ta. Jag framförde min tveksamhet då jag vet att ute på landet (där släkt och släktgård finns) så brukar det inte fungera med något annat än Telia. Tjejen stod på sig, Tele2 har jättebra täckning och slog upp på en fin täckningskarta över Sverige att naturligtvis skulle jag ha bra täckning. Om jag mot förmodan inte skulle ha det så måste det bero på att mitt landställe låg i en grop eller bakom en kulle eller liknande.

Nu är vi hemma hos svärmor, alltså ute på landet som enligt Tele2's täckningskarta har täckning, är det någon som på fullaste allvar tror att min telefon fungerar?

Inga kommentarer: