måndag 20 juni 2011

Manlig logik (även kallat "Johan glömde tänka..")

Okej, innan jag reste bort så började jag skriva på en lista över stadsärenden, helst hade jag tänkt hinna avverka samma lista innan jag åkte men tiden bara försvann så det föll istället på Johan att ta över listan.
  • Kemtvätt
  • Vinbox
  • Fluortabletter
  • Guldsmeden
Så då bryter vi ner punkterna..

Min vinterkappa var inlämnad på kemtvätt, jag är fast besluten om att vårda den kappan ordentligt så efter avslutade säsong så ska den kemtvättas.

Johan gillar att ha vin i matlagning och tycker att en bag-in-box i kylskåpet därmed är praktiskt, men vinet ska också vara gott att dricka varför det brukar falla på mig att välja ut vin men någongång måste han ju lära sig! Och nu var det faktiskt Johan som lagt till den punkten på stadslistan.

Mina flourtabletter hade tagit slut, helt slut! De sista följde med i necessären. Johan behövde alltså köpa nya till mig.

Till Av4ningen fick jag mormors pärlhalsband i present av mamma men hon hade inte hunnit lämna in det för omträdning så det gjorde istället jag, man vill ju inte att det ska gå sönder under användning. Så det väntade hos Guldsmeden för att bli uthämtat.

Johan har haft rätt fullt upp när jag varit borta men ville ändå fixa något på listan för att "jag skulle bli glad". Så vad tror ni han väljer? Vinterkappa i juni? Vin (hans eget önskemål)? Flourtabletter som är helt slut? Hämta hem arvegodset från guldsmeden?

Korrekt! Mannen som uppfann logiken hämtade mycket riktigt hem vinterkappan från kemtvätten. Och ville först inte riktigt förstå varför jag ansåg det vara ett idiotiskt val om man nu inte tänkt bocka av hela listan.

Inga kommentarer: